Kontakt oss

Kontakt oss dersom det er noe du lurer på:

ØIF Arendal i samarbeid med Idrettsleieren

Håndballuka er et samarbeid mellom ØIF Arendal og Idrettsleieren. Overnatting og kveldsaktiviteter, frokost og middag skjer i idrettsleieren, dagaktiviteter med håndball skjer i Sparebanken Sør Amfi.

Har du spørsmål til oss kan du også kontakte oss:

Marianne Rasch Johnsen mrj@oifarendal.no 

​© ØIF Arendal

Spørsmål og svar - HÅNDBALLUKA

Hvordan betaler vi?
– Påmelding og betaling skjer direkte via denne nettsiden

Får jeg tilsendt bekreftelse på at jeg er påmeldt?
– Du vil motta en kvittering via e-post. Det er din bekreftelse på at påmeldingen er gjennomført. Dersom du ikke kan se å ha mottatt kvitteringen på e-post bør du sjekke søppelpost/spam.

 

Jeg vil gjerne bo og trene sammen med venninnene mine. Kan jeg det?
– Ja, selvfølgelig. Vi registrerer alle fra samme klubb som er født i samme år sammen med hverandre. Hvis du i stedet ønsker å bo og trene sammen med noen fra en annen klubb, skriver du dette i påmeldingsskjemaet når du bestiller.

Hva skjer hvis jeg blir syk eller skadet?
– Dersom du blir syk eller skadet rett før håndballuka starter får du pengene tilbake (minus kr 500,- i administrasjonsgebyr) mot fremvist legeattest. Blir du syk/skadet etter at oppholdet har startet får du ikke refundert penger.

Er det mulig med søskenmoderasjon?
– Nei, vi har ikke det tilbudet på våre håndballuke.

 

Jeg har matallergi. Får jeg tilpasset maten?
-Ja, selvfølgelig. Oppgi hvilke allergier du har i påmeldingsskjemaet når du bestiller.

Kontaktinfo: mrj@oifarendal.no

Når er vi på Idrettsleieren og når er vi på håndballuka?
- Oppmøte er på Idrettsleieren på Hove. Det hele starter kl. 14.00 på søndag og frem til kl. 18.00. Offisiell åpning av Idrettsleieren er kl. 18.30. Fra kl. 19.30 til kl. 22.30 er det Bli Kjent-arrangement. 

Mandag, tirsdag og onsdag blir alle håndballuka-deltakerne hentet i buss og kjørt til Sparebanken Sør Amfi. Der blir det to håndballøkter hver dag. Håndballuka-deltakerne spiser også lunsj alle dager i Sparebanken Sør Amfi.

Etter at håndballøktene er over ca. kl. 16.00 kommer det busser og henter deltakerne. Da kjøres dere til leirplassen på Hove. Middag er det kl. 18.00 hver dag. Onsdag er det grilling. 

 

Kveldsaktivitetene skjer også i regi av Idrettsleieren. Mandag kan du få prøve deg i andre idretter enn håndball i en turneringer sammen med andre deltakere i Idrettsleieren. Tirsdag er det grillkveld (foreldre er velkommen også) før Disco! Onsdag er det konsert og skumparty! 

 

Bedre aktivitetsprogram finner du ikke på noen håndballskole - det er en garanti!
 

 

Ofte stilte spørsmål - IDRETTSLEIREN

Idrettsleieren har et fantastisk team med frivillige som jobber i forkant og under leiren med å gjøre Idrettsleiren til en god opplevelse for barna. Vi prøver så langt det lar seg gjøre å løse problemer på en god måte, men ber om forståelse for at vi ikke alltid kan imøtekomme alle ønsker. Nedenfor finner dere et utvalg av spørsmål som vi ofte får mail om. Om det du lurer på ikke står nedenfor, ta kontakt så skal vi prøve å hjelpe deg!

 

Hvordan fungerer vennekoden?
Vennekoden er en annen deltagers telefonnummer.

 

Vi er flere enn 3 stykker som ønsker å komme på samme gruppe, hva gjør vi?
Dette kan løses ved at person 1 skriver opp telefonnummeret til person 2 og 3. Person 2 skriver nummeret til 3 og 4. Person 3 skriver nummeret til 4 og 1. Person 4 skriver nummeret til 1 og 2.

Vi skal ha campingvogn, kan vi koble til strøm?
Det er ikke mulighet for å få strøm i campingvognene.

 

Hvor stort telt kan vi ha?
Vi har ikke noen maksstørrelse på telt, men ber om at teltene fylles opp.

Kan man sove hjemme?
Vi ønsker jo at deltagerne skal sove på leirområdet da det er en del av opplevelsen, men det er selvfølgelig mulig å sove hjemme.

Må man være fylt 10 år for å være med? 
Så lenge du fyller 10 i løpet av året så kan du delta på idrettsleiren.

Kan gutt og jente dele telt?
De kan dele telt hvis dette er i orden for begge foreldrene.

 

Hvor gammel må man være for å bo i Camp Havana (ungdomscampen)?
Du må fylle 15 i løpet av året for å kunne bo i Camp Havana. Om du er 14 og skal sove i telt med noen som er 15 kan dere bo i Camp Havana.

 

Kan man komme dagen før og sette opp telt eller campingvogn?
Campingvogner, combicamper og lignende MÅ komme dagen før, dette av sikkerhetsmessige årsaker. Sover man i telt må man komme innenfor tidsrammen 14.00-18.00. Er man flere og ønsker å ha telt ved siden av hverandre må dere komme samtidig. Vi fyller bare på med telt fra en kant så det er ikke mulig å velge seg ut teltplasser. Dette er vi helt nødt til for å få plass til alle.

Kan man komme på leir alene?
Selvfølgelig! Vi opplever hvert år at det er noen som drar alene på leiren og det går som regel veldig greit. Deltagerkontaktene våre har et ekstra øye til disse deltagerne. Ofte opplever vi at de får seg nye venner på sine aktiviteter og noen spør også om å få flytte inn i telt sammen med noen de blir venner med på leiren.

 

Matintoleranser og allergier, hvordan løser dere det?
Her er det viktig at dere opplyser oss i forkant ved å skrive det i påmeldingsskjemaet. Vi sørger for å ha et tilbud til de som har forskjellige allergier og intoleranser. Vi har et dyktig kjøkkenteam som er kreative og finner gode løsninger for alle våre deltagere.

 

Hvordan er sikkerheten på leiren?
Vi setter sikkerheten til våre deltagere høyt. Det skal være trygt å sende sine barn på Idrettsleiren. Vi har et flott sikkerhetsteam med yrkesbakgrunn fra politiet og lignende som sørger for at leiren er et trygt sted å være. Vi har løpende kontakt med nødetater og de besøker området jevnlig. Leirkontoret vårt er bemannet hele døgnet og vi har nattevakter som går runder på området om natten.

 

Hva koster det å ha med campingvogn?
Det koster 500 kroner som betales når dere ankommer området, enten kontant, bankkort eller vipps. Obs! Campingvogner må komme dagen før innrykk.

Hvordan fungerer bankløsningen deres?
Når man melder seg på og betaler med kort kan man velge å sette inn lommepenger. Når deltagerne kommer på leiren vil de få et bånd med en strekkode, denne koden er unik. Når deltagerne handler i kiosk kan deltageren betale ved at strekkoden på båndet scannes. På denne måten unngår vi at deltagerne mister kontanter eller bankkort på området.

Jeg har ikke brukt opp alle pengene på armbåndet, hva gjør jeg?
På den siste dagen av leiren vil det være en liste man kan skrive seg på for å få tilbakeført det man har igjen (beløp under 50,- blir ikke tilbakeført, dette er av kapasitetshensyn).

Sosiale medier, hvordan forholder dere dere til det?
Vi poster bilder fra leiren underveis, sånn at dere foreldre skal få se alt det morsomme som skjer på leiren, men også sånn at barna kan se tilbake på alt det gøye som skjedde på leiren. Om man ikke ønsker å bli tatt bilde av er det viktig at man opplyser om dette i påmeldingsskjemaet.

Mobiltelefonen min er tom for strøm, hva gjør jeg?
Vi har ladestasjoner på området hvor deltagerne kan lade sin telefon, powerbank og lignende. Disse ladestasjonene er bemannet.

 

Er deltagerne forsikret?
Deltagerne er ikke forsikret. Idrettsleiren er ikke ansvarlig for tap eller skader som skjer på elektronisk utstyr på leiren. Vi oppfordrer alle om å kontrollere sin reiseforsikring i forkant av leiren.

Er det strøm på området?
Det er ikke strøm tilgjengelig til bruk i telt eller campingvogn. Vi har ladestasjoner og tilgang på bygg som har strøm, men som hovedregel bør man tenke seg at man skal klare seg uten strøm.

 

Hva er lurt å pakke?
Når det nærmer seg leir vil alle påmeldte deltagere få utdelt en pakkeliste, de av dere som er tildelt aktiviteter som trenger ekstra utstyr vil også få beskjed om det.

Med forbehold om feil/mangler.